'Dijital Çocuklar ve Kelimeler' adlı eTwinning projesi okulumuzun kuruculuğunda başladı.

'Dijital Çocuklar ve Kelimeler' adlı eTwinning projesi okulumuzun kuruculuğunda başladı.

14.03.2021 1038

'Digital Kids and Words' yani 'Dijital Çocuklar ve Kelimeler' okulumuzun kurucusu olduğu ilk eTwinning projesi olarak İngilizce Zümre öğretmenlerinin öncülüğünde ve koordinasyonunda başladı. Yabancı dil ağırlıklı eğitim veren okulumuza uygun bir şekilde teknoloji ve dil öğrenimi temasını içeren bir eTwinning projesi olan bu çalışmada öğrencilerimizle beraber aşağıdaki amaçlara ulaşmaya çalışacağız.

  • Eğlenceli ve interaktif bir öğrenim ortamı oluşturmak.
  • Yabancı dil yeterliliklerini geliştirmek.
  • Farklı ülkelerden akranları ile ortak bir Avrupalı vizyonu oluşturmak.
  • Bilgisayar ve teknoloji okuryazarlığını geliştirmek.
  • Teknolojiyi eğitim amacıyla daha verimli kullanmanın yollarını keşfetmek.
  • Yabancı dilde beceri temelli eğitimi tüm yönleriyle uygulamak.

Projede, okulumuz ve İspanya'nın Valencia şehrinden CEIP Mare de Déu del Socorro okulu kurucu olarak, Madrid şehrinden IES Rayuela okulu ortak olarak yer almaktadır.

Projede öğrencilerimiz ilk çalışmalarında TwinSpace üzerinde kendilerini ve okullarını tanıttıktan sonra, okullarında bir eTwinning tanıtım panosu oluşturmak için poster hazırlama çalışmalarına başlayacak ve farklı ülkelerden akranlarıyla çevrimiçi toplantı yaparak tanışacaklardır.

Proje çalışmalarının sonunda öğrencilerimizin paydaş okullardaki akranlarıyla beraber bir ortak ürün olarak günlük hayatlarında ne yaptıklarını anlatan, her öğrencinin dahil olduğu bir video hazırlaması beklenmektedir.

Proje ile ilgili detaylara aşağıdaki internet sayfasından veya okulumuzdaki eTwinning panosundan ulaşabilirsiniz.

Digital Kids and Words

Çalışma Süreci

Mart:

1. Öğrenciler ve danışman öğretmenler twinspace'e eklenecek ve twinspace, padlet, youtube kullanarak kendilerini ve okullarını tanıtacaklar.

2. Öğrenciler canva, publisher, popplet, postermywall kullanarak proje için bir poster hazırlayacaklar. Her okul posterini diğerlerine gönderecek ve her grup okulda bir etwinning paneli hazırlamak için posterlerin çıktısını alacaktır.

3. İlk çevrimiçi toplantı, tanışmak ve birbirleriyle konuşmak için adobe connect, zoom kullanarak yapılacaktır. Öğrenciler ve danışman öğretmenler kendilerini tanıtacaklar.

Nisan:

4. Danışman öğretmenler, kahoot, quiznetic kullanarak öğrencilerin dijital alışkanlıklarını öğrenmek için bir anket hazırlayacaklardır.

5. Öğrenciler geleneksel bir günlük yazmaya başlayacaklar. Günlüklerinin fotoğraflarını twinspace'te paylaşacaklar. Her öğrenci Nisan ayında toplam 4 kez olmak üzere haftada bir günlük hayatını anlatmak için yazı yazacaktır.

6. İkinci çevrimiçi toplantı, öğrencilerin günlük yaşamları ve geleneksel günlüklerine yazdıkları şeyler hakkında konuşmalarını sağlamak için adobe connect, zoom kullanarak yapılacaktır.

Mayıs:

7. Öğrenciler, twinspace'de çevrimiçi bir günlük yazmaya başlayacaklar. Her öğrenci Mayıs ayında toplam 4 kez olmak üzere haftada bir günlük hayatını anlatmak için yazı yazacaktır.

8. Öğrenciler, powtoon, voki kullanarak günlüklerinin animasyonlarını ve ses dosyalarını yapacaklardır.

9. Üçüncü çevrimiçi toplantı, öğrencilerin günlük yaşamları ve çevrimiçi günlüklerine yazdıkları hakkında konuşmalarını sağlamak için adobe connect, zoom kullanarak yapılacaktır.

Haziran:

10. Öğrenciler günün bir bölümünü seçecek ve twinspace, youtube aracılığıyla o bölümde ne yaptıklarını anlatan bir video, hazırlayacaklar. Farklı ülkelerden öğrencilerin günlük aktivitelerini içeren son bir video hazırlanacaktır.

11. Son çevrimiçi toplantı, öğrencilerin yeni arkadaşlarının günlük yaşamları ve danışman öğretmenlerin proje hakkında konuşmalarını sağlamak için adobe connect, zoom kullanarak yapılacaktır. 

12. Gözetmen öğretmenler, teknolojinin öğrencilerin yazım ve telaffuzunda, artıları ve eksileriyle ne kadar etkili olduğuna dair nihai bir rapor hazırlayacaklar.

14-03-202114-03-2021